Skip to content
Menu
  • Strona główna
  • Konferencje
    • Ogólnopolski Kongres Edukacyjny Doktorantów i Studentów
  • Rady Naukowe i Komitetety Organizacyjne
  • Patroni i Partnerzy
  • Cytaty
  • Kontakt

Wychowanie dzieci i młodzieży w świetle osiągnięć nauk edukacyjnych i psychologicznych

W 2019 mija 100. rocznica powstania Uniwersytetu Poznańskiego. Z tej okazji, zapraszamy do wzięcia udziału w ogólnopolskiej konferencji naukowej „Wychowanie dzieci i młodzieży w świetle osiągnięć nauk edukacyjnych i psychologicznych” organizowanej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w dniach 3-5 czerwca 2019 roku.

Tematyka konferencji obejmuje szerokie spectrum podejść badawczych do problematyki wychowania, edukacji oraz rozwoju dziecka. Celem konferencji jest dogłębne spojrzenie na procesy rozwojowe dziecka od strony poznawczej, emocjonalnej, socjalizacyjnej, fizycznej. Zależy nam na podejściu wielopłaszczyznowym i konfrontacji osiągnięć różnych dziedzin nauki. Do udziału w konferencji zapraszamy w szczególności przedstawicieli szeroko rozumianych nauk psychologicznych, edukacyjnych, medycznych oraz nauk o zdrowiu i kulturze fizycznej: psychologii, kognitywistyki, pedagogiki, socjologii edukacji, medycyny, wychowania fizycznego, sportu. Tematyka konferencji obejmuje między innymi problemy takie jak:

Dziecko w szkole:
• Polski system edukacji: osiągnięcia, problemy, kierunki rozwiązań
• dostosowanie zajęć wychowania fizycznego do poziomu rozwojowego
• Rola nauczyciela w procesie edukacyjnym – wczoraj, dziś i jutro
• Funkcjonowanie w grupach rówieśniczych na różnych etapach edukacji
• Nauczanie przedszkolne i wczesnoszkolne w świetle teorii rozwojowych (Wygotski, Piaget i inni)
• krok w stronę indywidualnego traktowania ucznia: metody skutecznego motywowania i wspierania uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi
• Przemoc szkolna a rozwój emocjonalny uczniów
• Edukacja w epoce cyfryzacji: implikacje powszechnego dostępu do informacji dla nauczania

Wychowanie i wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży:
• Rodzicielstwo oparte na dowodach (evidence based parenting),
• Wspieranie funkcjonowania rodziny i zapobieganie patologiom w ujęciu systemowym
• Wsparcie młodych dorosłych w poszukiwaniu tożsamości i wydobyciu pełnego potencjału wg koncepcji rozwojowych,
• Myślenie postformalne u młodych dorosłych – przejawy, stymulacja jego rozwoju
• Zastosowanie teorii rozwoju moralnego w wychowaniu
• Efektywne metody uczenia się i techniki mnemoniczne

Przebieg procesów rozwojowych:
• Socjalizacja wtórna i pierwotna
• sport zawodowy a procesy rozwojowe
• wydajność organizmu i rozwój anatomiczny na różnych etapach życia
• Aktualność i użyteczność klasycznych teorii lifespan oraz współczesne ich kontynuacje
• rozwój możliwości poznawczych
• internalizacji wartości
• teoria mechanizmu umysłowego w kontekście rozwoju poznawczego u dzieci, rozwój zdolności czytania innych umysłów u dzieci (rozwój dziecięcych teorii umysłu) (test fałszywych przekonań, zaburzenia związane ze spektrum autyzmu)
• akwizycja języka u dzieci: rola w rozwoju poznawczym, etapy rozwoju, uczenie się, natura czy kultura?

•Pedagodzy, wychowawcy, nauczyciele: sylwetki wybitnych Polaków, którzy wpłynęli na kształt systemu edukacyjnego i myślenia o nauczaniu.

Opłata za czynny udział dla osób spoza UAM wynosi 120 zł.

FORMULARZ REJESTRACYJNY:  https://forms.gle/xvqo6mf6xhyGcQC57

 

 

 

                                                    

GALERIA

April 2023
M T W T F S S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« Jan    
©2023 | Powered by SuperbThemes & WordPress